Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 7 maja 2013

Miodek majowy czyli syrop z mniszka




" Miodek majowy - surogat miodu pszczelego otrzymywany z kwiatów mniszka lekarskiego. Medycyna ludowa przypisywała mu właściwości wzmacniające i oczyszczające organizm. Charakteryzuje się ciemno -bursztynową barwa i przyjemnym zapachem. Smak miodku majowego jest zbliżony do smaku miodu
pszczelego. Występująca często krystalizacja nie dyskwalifikuje wyrobu."

Źródło: wszech wiedząca Wikipedia

















Składniki:
  • 500 kwiatków mniszka
  • 1 cytryna
  • 1 kg cukru
  • 1 litr wody



Przygotowanie:
W samo południe ;) zbieramy same
żółciutkie kwiatki mlecza w miejscu najlepiej oddalonym od miasta. Zebrane kwiatki rozkładamy na białym papierze i czekamy aż robaczki się ewakuują. Ewent. usuwamy zielone przylistki, ja usunęłam korzystając z rady babci, następnym razem spróbuję tak i tak :) Kwiatki wkładamy do garnka, zalewamy wodą i odstawiamy na 3-4 godziny. Dorzucamy pokrojona, wyszorowaną cytrynę i gotujemy 20 min na małym ogniu. Odstawiamy przykryty garnek na 24h w chłodne miejsce. Po tym czasie kwiatki przecedzić, odcisnąć w tetrowej pieluszce, wyrzucić. Do płynu wrzucić cukier i gotować bez przykrycia na małym ogniu przez 2 godziny. Syrop będzie gotowy, gdy łyżka którą mieszamy oblepi się miodkiem. Gorący miód rozlać do wyparzonych słoiczków, dobrze zakręcić. Słoiki odstawić odwrócone dnem do wystygnięcia.

Przepis inspirowany miodkiem Patyski.

4 komentarze:

  1. Ale ciekawy- takiego miodu jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o nim w tamtym roku ale niestety już po sezonie mleczowym :) Mam nadzieję, że będzie córce smakował :)

      Usuń
  2. Anonimowy5/13/2013

    w tym roku zrobiłam pierwszy raz, pyyyychaa:) bardzo polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie smakuje jak pszczeli wielokwiatowy:)

      Usuń