Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 1 marca 2017

Pieczona płotka

W zdrowej diecie powinniśmy jeść 2-3 porcje ryb tygodniowo, każda ok 100g.

Ryby są bogatym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3(EPA, DHA i ALA) oraz dobrym źródłem wapnia i fosforu. 

Najzdrowszym sposóbem przyrządzania ryb jest grillowanie, gotowanie albo pieczenie. niestety podczas smażenia dochodzi do znacznych strat zawartosci kwasów omega-3. 

Do pieczenia doskonale nadaje się większośc ryb morskich. Dziś przepis na pieczoną płoć.

Płoć posiada dość ościste, białe, chude mięso.
Występuje we wszystkich wodach słodkich w Polsce,a także w wodach przybrzeżnych Bałtyku.
Ma ciemnobrązowy grzbiet z niebieskawym połyskiem, boki jasnosrebrzyste, brzuch biały. 
Płetwa grzbietowa i ogonowa są szare z czerwonawym odcieniem, inne płetwy czerwonawe. 

pieczona ryba

SKŁADNIKI: ( 2 porcje)    1 porcja = 207 kcal
  • 2 płocie, wypatroszone
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżka oliwy z oliwek
  • wędzona papryka
  • sól i pieprz
  • plasterki cytryny
  • papryczka chili, pokrojona w plasterki

WYKONANIE:

1. Piekarnik rozgrzać do temperatury 200 ºC w funkcji góra-dół.2. Ryby umyć i dokładnie osuszyć. Natrzeć przyprawami. Skropić sokiem z cytryny i oliwą.
3. Odstawić na min pół godziny do lodówki.
4. Nastepnie w środek tuszek włożyć plasterki cytryny i papryczke chili.
5. Piec na papierze do pieczenia ok 30 min.

INSTRUKCJA - KROK PO KROKU:






 KalkulatorKalorii.net
KalorieMasaBiałkaTłuszczeWęglowodany
Płoć świeża32529055.111.60
Oliwa z oliwek88100100
Podsumowanie:413300 g55.1 g21.6 gg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz